خرید باقلوا

خرید باقلوا

  • 61

سرشار از امگا ۳

بسیاری گردو را غذایی مفید برای مغز می دانند و این موضوع نه فقط به خاطر شباهت ظاهری آن با مغز است بلکه به خاطر منبع گیاهی سرشار از اسید چرب امگا ۳ با عنوان اسید آلفا لینولنیک اسید در ارزش غذایی باقلوا گردویی است. وجود این اسید چرب در گردو از این نظر اهمیت زیادی دارد که این اسیدچرب به طور عمده در منابع حیوانی مثل ماهی می توان یافت. این اسید چرب برای تقویت سیستم عصبی افراد به ویژه کودکان اهمیت زیادی دارد از این رو مصرف آن بسیار توصیه می کنند.

خرید باقلوا

بسیاری از افراد مصرف هرگونه چربی را مضر می دانند در حالی که باید به این نکته توجه کرد که مقدار و نوع چربی مصرف شده اهمیت زیادی دارد، برای مثال اسید چرب امگا ۳ موجود در گردو علاوه بر خواصی که در بالا اشاره شد برای سلامت قلب نیز بسیار مفید است. این چربی  ها باعث کاهش LDL-C (کلسترول بد) و افزایش HDL-C (کلسترول خوب) می  شوند.

ذکر این نکته در اینجا خالی از لطف نیست که بیش از ۷۰% از انرژی مورد نیاز قلب بوسیله چربی ها تامین می شود. افراد میانسال باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشند که مصرف اسید چرب امگا ۳ درپیشگیری از آلزایمر تاثیر فراوان دارد، پس بهتر است به وجود این مغز خوراکی در سبد غذائی خود توجه زیادی داشته باشیم.

ارزش غذایی باقلوا

همچنین ، هل، گلاب، شیر و تخم‌مرغ مواد طبیعی به کار رفته در باقلوا هستند که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. در تهیه خمیر باقلوا از موادی مانند شیر و تخم‌ مرغ استفاده می‌ شود که منبع غنی پروتئین هستند. جالب اینکه پروتئین تخم‌ مرغ حاوی اسید آمینه‌ های لازم برای سلامتی بدن می باشد. شیر نیز سرشار از کلسیم است و در پیشگیری از پوکی استخوان تاثیر بسزایی دارد.

گلاب ضمن اینکه آرام‌ بخشی قوی برای اعصاب است، برای تقویت معده، قلب و کبد مفید است. هل به تقویت عملکرد قلب و کاهش سطح کلسترول کمک میکند. از آنجا که باقلوا دارای مواد قندی و کالری بالایی است و هر تکه باقلوای ۲۰ گرمی تقریبا ۱۰۰ کالری دارد، در مصرف آن‌ نباید زیاده‌ روی کنید تا آسیبی به سلامتی شما وارد نشود.

ارزش-غذایی-باقلوا

مخصوص گیاه  خواران

مغز گردوی خشک، طبیعتی گرم و خشک دارد در حالی که این خاصیت در نوع تازه آن کمتر می باشد. گردو در فصل پاییز بیشتر از فصول دیگر در دسترس است. اگر گردو را با پوست خریداری می کنید پیش از فاسد شدن این مغز خوراکی، گردوها را مغز کرده و پس از انتقال به کیسه پلاستیکی، مغزها را در یخچال یا فریزر نگهداری نمایید.

به یاد داشته باشید که مدت نگهداری مغز های گردو در فریزر بیشتر از یخچال است زیرا دمای فریزر پائین تر از دمای انجماد یخچال بوده و به همین علت آنزیم هایی که در سرما هم فعالیت دارند و باعث تغییر طعم در گردو ها می شوند در فریزر دیرتر فعالیت کرده و گردو طعم ماندگی را پیدا نمی کند. سطح بالای اسید های چرب حاوی چند پیوند مضاعف (دوگانه)، گردوها را مستعد اکسیداسیون می کند وبه همین دلیل عمر انبارمانی گردو کم می شود.

در ارزش غذایی گردو به طور متوسط ۶۳ درصد چربی وجود دارد که ۶۰ درصد از این مقدار را اسید های چرب امگا ۳ تشکیل می  دهند. وجود این ماده غذایی در رژیم غذایی افراد گیاهخوار از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا دریافت اسید چرب امگا ۳ در این افراد کمتر از افراد عادی بوده و این موضوع یکی از دلایل بروز برخی بیماری  های مزمن مانند بیماری  های قلبی عروقی، سرطان و… است.

ارزش غذایی باقلوا گردویی

ارزش غذایی یک قاشق سوپ خوری گردوی خرد شده

انرژی ۳/۴۷ کیلو کالری
پروتئین ۹/۱ گرم
کربوهیدرات ۰/۹۴ گرم
چربی ۴/۴ گرم
فیبر ۰/۳۹ گرم

 

نکته

از مواد غذائی که افراد مبتلا به آلرژی باید از آن پرهیز کنند می توان بادام وگردو را نام برد، پس این افراد به خصوص کودکان مبتلا به آلرژی باید از باقلوایی که دارای گردو است پرهیز نمایند. بهتر است بعد از مصرف هرگونه شیرینی به ویژه باقلوا مقداری آب بنوشید زیرا این نوع شیرینی با چسبیدن به دندان ها بیش از دیگر انواع شیرینی باعث پوسیدگی دندان ها می گردد.

ارزش-غذایی-باقلوا

تقویت کننده اعصاب

بادام دارای مقدار زیادی چربی است اما از نوع چربی غیر اشباع. این چربی خطر بیماری های قلبی را کم خواهد کرد. ویتامین E موجود در پوست بادام یکی از انواع آنتی اکسیدان ها است که از برخی امراض از جمله سرطان، بیماری قلبی، کاهش حافظه، آلزایمر، خوب عمل نکردن سیستم ایمنی، آب مروارید چشم (کاتاراکت) و ضعیف شدن ماهیچه ها پیشگیری کرده و هم چنین بر سلامتی پروستات اثر می  گذارد و از تخریب سلول ها و DNA جلوگیری می کند  و خاصیت ضد پیری دارد یعنی مانع از بروز چین و چروک می‌ شود.


 




  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 ساعت: 8:6
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 123
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 12
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 41
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 126
            بازدید ماه بازدید ماه : 565
            بازدید سال بازدید سال : 3358
            بازدید کلی بازدید کلی : 23831

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 13.58.182.29
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف